2014. november 21., péntek

Egészség

Nem hiszek az "ezós" egészségügyi zagyvaságokban, tényleg nem. Viszont azt nagyon komolyan gondolom, hogy az agy, lévén a test gépezetének szerves része, komoly hatást képes gyakorolni a test más szerveinek a működésére. (Ahogy vice versa: egy masszívabb tápanyaghiány például mentális zavarokat, a láz aluszékonyságot stb. okozhat, tehát hat az agyra.)

Hogy ez így van, arra, úgy tűnik, elég jó példa lennék. Bizonyos okokból esedékessé vált egy kivizsgálásom, ahol megerősödött az a benyomásom, hogy a testemben szinte minden "rossz" - (tudtommal) nem nagyon, de valamennyire igen. A testi állapotom tükrözi azt, ahogyan a világról gondolkodom. A gondolkodásom alapvető hangulata melankolikus, a mindenségre valamilyen keserűséggel keveredett csodálattal tekintek; az életnek olyan igazán sosem örültem, a kíváncsiság, a tudásvágy azonban benne tart. Úgy tűnik, a testem egyetért velem. Jónéhány szervem kicsit máshol van, mint ahol lennie kellene, némelyik nem működik tökéletesen, de a testem egésze, legalábbis egyelőre, azért mégiscsak betölteni látszik a feladatát. Azt hiszem, bizonyos tekintetben mind a szervi, mind a pszichés működéseim időzített bombaként működnek  - ha valaha, akkor a maguk idejében talán a komoly gondok is egyszerre fognak majd a két területen jelentkezni.

1 megjegyzés:

  1. Te sportolsz valamit?

    Nekem egyszer, kamaszkoromban volt komolyabb betegségem, bár teljesen más jellegű, mint amit te itt felvázoltál - és az segített, hogy küzdősportolni kezdtem. Most a szülés után is igyekeztem otthon tornázni, és volt egy meglepő tapasztalatom - valamiért egy idő után nem éreztem már hatásosnak a szokásos felülés-guggolás-lábemelés-súlyzózás kombinációkat, amúgy untam is egészet, és gondoltam keresek valami mást, amit otthon is tudok csinálni.
    Sosem tetszett a jóga, mert nem éreztem elég erőteljesnek és dinamikusnak, de valószínűleg csak rossz pózokat csináltam, amik nem voltak nekem valók.

    Kerestem a neten kimondottan nehéz pózokat, amik szinte minden izmodat igénybe veszik, és olyanokat is, amik intenzíven nyújtanak. Ezekből összeállítottam egy 22 gyakorlatból álló sorozatot, amiben felváltva vannak nehezek és kevésbé nehezek, kettéosztottam a 22 pózt, mert azt láttam, hogy ezt mind megcsinálni tényleg nagyon megerőltető. Így most hetente 4-5 alkalommal esténként megcsinálom felváltva az első, majd a második 11 pózt, a cél, hogy legalább 1 percig ki tudjam tartani őket, de van olyan, amit 2 percig is kitartok. Ez kb 30 percet vesz igénybe, egyáltalán nem olyan sok, de nagyon intenzív és nem kell máshova járnom - a fitnesztermeket amúgy sem bírom.

    Meglepett, hogy mennyire igénybe veszik ezek a pózok a testet, és hogy olyan izmaimat is megmozgatják, amiket máskor alig használok. Ha gondolod, az alábbi linken megnézheted, hogy miket csinálok, és kipróbálhatsz egyet-kettőt. A testmozgás szerintem elkerülhetetlen az egészséghez - a szellemi egészséghez is.
    Azok a pózok, amikben a fejed lefelé van, az agyműködést serkentik, mivel a vér hirtelen arrafelé áramlik, amiben összegömbölyödsz vagy lehajolsz, az emésztést segítik, ilyenkor a belső szervek szinte egymást masszírozzák. A gerinc és a hát meg szinte minden póznál igénybe van véve, és például a szokásos tornagyakorlatok erre kevés hangsúlyt fektetnek.De a hasizom és a karizmok is erőteljesen dolgoznak.
    Azt szeretem bennük, hogy a hagyományos gyakorlatokkal ellentétben a teljes testet egyszerre veszik igénybe, és még erősen nyújtanak is.

    Itt a link:
    http://kepfeltoltes.hu/view/141123/jog_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

    VálaszTörlés